Plan Model de Afaceri : 7 idei profitabile…și cum să decizi care este importantă pentru tine

[Total: 0    Average: 0/5]

#plan model de afaceri

Încă din anul 2005 , am studiat diferite planuri de afaceri. O mare parte din ele s-au dovedit a fi de succes, dar toate întampină foarte multe piedici pe tot parcursul perioadei de dezvoltare. Din toate acestea am avut de învățat lucruri valoroase pentru evoluția mea antreprenorială și aș vrea să le împart cu tine, pentru a te ajuta să te ferești de anumite aspecte când vine vorba de planuri de afacere. Aș vrea să-ți concentrezi atenția pe cel mai bun model de afacere pentru tine.

Cea mai tare chestie când vine vorba de aceste modele de afacere este că poți să-ți alegi teoretic orice fel de piață și poți folosi cu succes î ORICARE din aceste modele de afaceri. Voi detalia fiecare model  în amănunt în cele ce urmează.

TOATE aceste planuri de afacere FUNCȚIONEAZĂ. Fiecare dintre ele au fost testate și demonstrate având multe, multe povești de succes pentru fiecare în parte. Secretul aici este că trebuie să alegi modelul de afacere care ți se potrivește: puncte forte, personalitate și echipa pe care o ai în spate.

Dacă adaugi o nouă divizie afacerii tale actuale, întrebându-te dacă planul de afacere pe care îl dezvolți acum este cel mai potrivit pentru ține, sau vrei să evadezi din capcana jobului actual și îți pregătești un plan bine pus la punct, atunci acest articol te va ajuta să cântărești avantajele și dezavantajele fiecărei afacere în parte.

Înainte de a încerca un nou plan de afacere, luând în considerare tipul tău de personalitate, care sunt punctele tale forte și ce te încântă să faci dintr-o perspectivă naturală, acest articol te va ajuta să-ți dai seama care sunt aptitudinile spre care înclini.Ți-aș putea recomanda KOLBE assessment sau StrenghtsFinder , astfel îți vei face o idee destul de bună în ceea ce privește direcția în care ar trebui să-ți îndrepți obiectivele.Folosește-te de ele pentru a te hotărâ în procesul de decizie.

Așadar, lăsând în spate introducerea, să intrăm direct în subiect și să vedem care sunt modelele de afaceri pe care ai putea să le dezvolți în mediul online.

PLAN MODEL DE AFACERE #1 Crearea de PRODUSE INFORMATIVE

Profitabilitate: Crearea și vânzarea de produse informative, cursuri online, ebook-uri și alte produse educațional-informative pot avea profitabilitate foarte ridicată.

Lucrezi la acel produs o singură dată și dacă este un produs digital atunci nu ai nevoie să creezi un stoc și îl poți distribui către un număr mare de persoane într-o singură clipă.

În timp ce același produs fizic pe care îl vei vinde cu 300 RON , dar producția lui te costă 125 RON, îți vor aduce doar 175 RON profit, în timp ce același produs în format digital îți va aduce profit de 100%.

Crearea unui produs informativ în format digital este o metodă de început foarte bună pentru a te ridica, având în vedere costurile minime în balanță cu muncă depusă.

3 Lecții de reținut:

  1.  Nu oricine poatee să treacă prin procesul creativ.Dacă alegi acest model de afacere ar trebui să te bucuri de procesul de creație până la lansarea produsului.
  2. Atunci când te gândești ce oferi în piață, asigură-te că oferi o informație care va rămâne mereu valabilă (evergreen) pe cât de mult posibil, de asemenea alege subiecte pe care nu vei fi nevoit să le revizuiești frecvent. Spre exemplu cultivarea florilor vs. Google Adwords, unde regulile sunt intodeauna într-o continuă schimbare.
  3. Asigură-te că suportul oferit pentru produsul tău este fie un serviciu separat, fie este pus la prețul potrivit în programul de vânzare. Astfel vei evita să intri în “gaura neagră a serviciul de relații cu clientii” cu un număr infinit de emailuri la care nu vei avea timp să răspunzi.

PLAN MODEL DE AFACERE #2 Promovare Oferte prin Afiliere

Promovarea produselor sub formă de afiliere înseamnă că tu practic nu creezi produsul pe care îl promovezi...tot ce trebuie să faci este să te concentrezi pe vânzarea lui.

Sună simplu, nu ?

Ce este crucial la acest model de afacere este că trebuie să-ți alegi cu grijă piață căreia te adresezi și totodată să alegi produsele care se dovedesc a fi căutate de publicul țintă.

Ca și vânzător afiliat ți se permite să livrezi credibilitate și autoritate prin asocierea cu deținătorul produsului (în cazul în care alegerea este făcută corect).

3 Lecții de reținut:

1.În timp ce pe de o parte ești mai relaxat din punct de vedere al creării produsului, va fi foarte greu să construiești o afacere fără să ai măcar un produs de bază. Ideal ar fi să combini atât produsele tale cât și cele afiliate, astfel având o gamă variată în ambele sectoare.

2.Ca și afiliat, nu ai control asupra plății, ceea ce înseamnă că de multe ori vei fi pus în poziția de a aștepta sau de a urmări să-ți primești banii.

Încearcă să găsești modalități de plată la 7 zile cu 75% înainte și 25% după perioada de rambursare, ceea ce este un indicator de încredere că îți vei primi banii. Trebuie totuși să te încrezi oarecum în persoană care îți va face plata.

3.Când îți alegi un produs pe care să-l vinzi prin afiliere, va trebui să alegi ceva care să aibă legătură cu cerințele cumpărătorilor tăi.

Această strategie de afacere este ideală pentru generare de trafic și pentru sondaje, atunci când nu există o bază de date. O metodă de succes pentru modelul de promovare, prin faptul că este direct relevantă cu ceea ce urmăresc vizitatori tăi.

PLAN MODEL DE AFACERE #3 Vânzare de Software

Software-ul este un produs minunat datorită potențialului uriaș pentru vânzare și re-vânzare. Odată ce o persoană a început să folosească un anumit software are tendința să-i rămână fidel, deoarece este complicat să ia totul de la început, ceea ce îți va oferi o rată de vânzare mai mare.

3 Lecții de reținut:

1.Un plan de afacere pe vânzare de software ar putea fi un plug-in pentru sondaje și statistici. WordPress-ul are foarte multe versiuni și conflicte de plug-in, deci va trebui intodeauna să te updatezi pentru a putea ține pasul cu WordPress.

2.Fiind relativ ușor să construiești un plug-in WordPress, dacă vrei niște vânzări sigure din software-ul tău va trebui să ai control total asupra dezvoltării produsului pentru a te putea adapta și a face schimbări când este nevoie.

3.Cu software-ul vor fi întodeauna probleme cu clienții. Dacă externalizezi serviciul, relațiile cu clienții sunt în afară zonei tale de control.

PLAN MODEL DE AFACERE #4 Lansare Programe de Continuitate

Programele de Continuitate îți oferă predicție și vânzări continue. Este o formă de venit sigură și îți oferă posibilitatea de a organiza un plan de afaceri bazat pe încasări.Spre deosebire de lansarea de produs, care îți oferă un aflux de numerar, prin programele de continuitate poți anticipa creșterea sau scăderea vânzărilor și astfel să îți faci un plan în funcție de statistici.

3 Lecții Învățate

1.Acest tip de afacere nu este potrivit pentru orice fel de public. În funcție de piață căreia te adresezi trebuie să iei în calcul că va trebui să oferi mereu informație nouă, deci ai nevoie de un domeniu vast pe care să-l abordezi.

2.Cu un program de membership, vei fi nevoit să oferi informații de valoare de fiecare dată, deci va trebui să faci mereu research pentru a putea adăuga resurse și conținut, astfel încât membri să primească mereu ceva nou, mereu la același preț.

3.Oamenii în general nu sunt dispuși către înscrieri ca membri în programe de continuitate. Ceea ce poate funcționa pentru anumite segmente de public va fi să oferi perioade fixe ale programului (6-12 luni) sau opțiunea de membru “VIP” pentru o perioadă deschis-închis.

PLAN MODEL DE AFACERE #5 Găzduirea de Evenimente Plătite Live

Nimic nu se compară cu un eveniment live. Atmosfera este total diferită de orice se întâmplă în mediul online. Un eveniment live îți permite să distribui o transformare, dar îți oferă oportunitatea perfectă de a crește numărul de persoane care își vor lua angajamentul pe termen lung să lucreze cu tine, fie că este o sesiune de coaching sau înscrierea ca membru.

Evenimentele live sunt o modalitate excelentă de a primi testimoniale, pentru că oamenii sunt deja acolo, ai echipa alcătuită iar energia evenimentului va face persoanele implicate să spună lucruri minunate despre tine.

3 Lecții de reținut:

1.Să organizezi un eveniment live nu este atât de ușor pe cât sună. De fapt o să trebuiască să dedici foarte mult timp procesului, mai ales dacă vrei să oferi o experiență de calitate. Deci trebuie să ai în vedere faptul că o să ai mult de muncă.

2.Când îți dai interesul în organizarea unui eveniment live vei dori să oferi o experiență unică, iar persoanele care participă vor simți asta. Când am participat la evenimentele live organizate de Paul Ardeleanu, CO-Fondatorul Speakers Club, am înțeles că micile detalii fac diferența. Fie că este vorba de locația evenimentului sau de meniul bufetului pentru invitați, trebuie acordată atenție sporită fiecărui aspect organizațional pentru a crea o ambianța specială. Un speaker bine pregatit reprezintă punctul forte din cadrul evenimentului.

Cadourile pe care le oferi la eveniment vor însemna enorm pentru invitați, așa că alege inteligent. Scopul unui eveniment live este să faci oamenii să se simtă speciali și să livrezi multă valoare nu doar prin conținutul conferinței, dar ca o experiență unică din toate punctele de vedere.

3.Chiar dacă pare tentant să alegi mereu alte locații și orașe diferite pentru a fi mai incitant, vei vrea să organizezi evenimentul mereu în același loc pe cât de mult posibil. În acest fel, deja te cunoști cu staff-ul și vei avea mai multe pârghii ca să obții ceea ce vrei având o relație bună cu managerii de acolo, în loc să o iei de la început de fiecare dată.

 PLAN MODEL DE AFACERE #6 Consultanță Privată ( cu sau fără împărțire de profit)

Când faci coaching sau consultanță, oamenii vor plăti mai bine pentru timpul și expertiza ta. Când lucrezi unu la unu cu cineva este cel mai bun mod de a avea rezultate. Clienții fericiți înseamnă mai multe recomandări și testimoniale.

Consultanța nu este doar o oportunitate grozavă pentru a câștiga reputație înainte de a lansa ceva nou, dar este o oportunitate grozavă pentru a primi oferte în plus.

 3 Lecții de reținut:

1.Protejează-ți timpul. Când intri în contact cu un client nou, trebuie discutată de la început plata lunară și un acord în ceea ce privește limitele relației de colaborare.

2.Niște reguli simple: toate discuțiile trebuie să fie telefonic (nu prin email), cu 48 de ore înainte de a vorbi trebuie să primești informație cât mai detaliată despre ceea ce vrea clientul să discute cu tine, pentru ca tu să îți poți face o planificare și o structură a ședinței de consultanță. Asta te va face un coach mai valoros dar te va și ajuta să îți prioritizezi și să faci mai mult pentru interlocutor.

3.Când setezi acordurile definește barierele foarte clar. De asemenea fi sigur că folosești un sistem de plată precum cel bancar.

PLAN MODEL DE AFACERE #7 Serviciul “CREAT PENTRU TINE

Asta este ceea ce oamenii își doresc! Pe bune, cine nu își dorește ceva creat special pentru el? Este ușor de vândut și sunt o grămadă de cereri acum pentru acest segment de piață.

3 Lecții de reținut:

1.Primește banii în avans pentru a crea un grup de oameni.

2.Află cât timp îți va lua pentru a completa fiecare proiect. Formează o echipă de oameni care pot lucra pentru tine, condusă de cineva cu care poți discuta chestiuni de administrare.

3.Agențiile de servicii, în funcție de cine sunt, au tendința de a avea prețuri mai mari decât informații publicate sau consultanță. Ceea ce înseamnă că și tu poți cere un preț mai mare, făcând o comparație cu beneficiile oferite de modelul tău.

Cu speranța că aceste modele plan de afaceri te vor ajuta sa-ți faci o impresie despre ce înseamnă să dezvolți o strategie cât mai productivă și ce probleme poți întâmpina pe parcurs, închei acest articol cu o remarcă :

“Lipsa unui plan de afacere este planificarea eșecului”

 

Resurse care ar putea sa te ajute pentru început

Contribuie cu un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *