Piramida nevoilor a lui Maslow și efectele ei asupra Landing Page-urilor

[Total: 0    Average: 0/5]

Sursa Photo : http://www.bhengagement.com/using-maslows-hierarchy-for-employee-incentives/

Timp Citire : 5 minute

Psihologia este o parte din ce în ce mai vitală a internet marketingului, deoarece, cu cât știm mai multe despre ce nevoi are o persoană, cu atât mai eficient răspundem la ce ea își dorește și modul în care îl dorește.

Piramida ierarhizării nevoilor a lui Maslow, este o teorie în psihologie, concentrându-se pe etapele dezvoltării umane și a ceea ce oamenii au nevoie pentru a prospera și a se împlini la potențialul cel mai mare. Dezvoltarea umană este obiectivul cel mare și de aceea toate eforturile de marketing trebuie să se orienteze în această direcție, adică pentru a aduce valoare oamenilor și nu pentru a vinde ceva.

În particular, ierarhia lui Maslow este un instrument psihologic util pentru fiecare marketer sau antreprenor, deoarece tot ceea ce se poate vinde, există undeva pe această piramidă. Într-adevăr! Piramida identifică fiecare nivel ca un set separat de nevoi care trebuiesc îndeplinite pentru a se trece la următoarea etapă a motivației. Privind la ceea ce îi motivează pe oameni la orice nivel dat, putem începe, de asemenea, pentru a identifica diferite stări emoționale care se intamplă în mod obișnuit la fiecare nivel.

Cu ce ne poate ajuta în eforturile noastre de internet marketing, înțelegerea stărilor emoționale ? E simplu. Dacă ști la ce se gândește cineva și cu ce se luptă în interior, poți vorbi cu acel client despre această problemă, poți oferi o soluție și acesta se poate identifică ușor cu ea.

Astăzi voi discuta despre câteva compani care și-au poziționat ofertele lor în acord cu ierarhia nevoilor a lui Maslow și despre modul în care și tu te poți inspira și utiliza pentru a crea Landing Page-uri mai eficiente :

 

1.Nevoile fiziologice

Hrana, apa, sexul, aerul curat, dormitul  etc. -Ele stau la bază, deoarece, dacă ele sunt amenințate, vor fi prioritate pentru a fi satisfăcute. Ele stau la baza supraviețuirii noastre. Ele sunt mereu reinventate, îmbunătățite, și mereu comercializate într-un mod genial și atractiv !

Plated.com

Nu este nimic nou sub soare pentru a înțelege satisfacerea nevoilor de bază cum ar fi mâncarea. Spre exemplu, Plate.com vorbește despre acesta nevoie de bază într-un mod modern și sofisticat. Prin furnizarea de rețete, ingrediente și livrarea directă, ei se adresează nevoilor de bază din ierarhia piramidei lui Maslow. Cine nu ar vrea să devină un bucatar mai bun la urma urmei ?

Observă modul în care acest landing page se adresează direct acelor persoane care sunt interesate de sănătatea corpului, dar nu au timp. Ei răspund foarte bine nevoilor de bază într-un mod plăcut, modern și atractiv !

 

2.Nevoile de sigurantă

Securitate, locuințe, asigurări, unelte, bani, etc. -oamenii mult timp au simțit să dețină controlul nevoilor de siguranță la acest nivel. Am observat de multe ori că acest nivel este abordat în legătură cu temerile noastre legate de pierderea securității. Mi-ar plăcea să știu că o companie în domeniul acesta, nu ar recurge la marketing, bazându-se pe fricile noastre legate de securitate. De multe ori adulții nu sunt conștienți de aceste nevoi, decât în momentele critice când bunurile le sunt amenințate. Cea mai mare nevoie de siguranță o au copii.

Stratos

Dacă există o arie în care vrem să ne simtitm în siguranță, aceasta este sigur cea a banilor noștri. Stratos își spijina clienții în această nevoie cu eficientă maximă. În fotografia de mai jos, ei explică acest lucru, prin exemplu că portofelul nu este în siguranță fără Stratos.

Unul din motto-urile lor este'' Safer than the cards in your wallet''

Priviți cât de bine este subliniată ideea de Securitate la acest nivel din piramidă lui Maslow în landing page-ul lor ! O idee grozavă și o abordare modernă și inovativa !

 

3.Iubirea și Apartenența

Relații, comunitate, comunicare  și un sentiment de apartenentă-cu toții vrem să facem parte dintr-o asociație, comunitate, grup etc. Cu toții avem nevoie de a ne găsi jumătatea care să ne completeze și să aducă armonie în viețile noastre. Ne dorim să fim iubiți, iar orice direcționare la acest nivel ne vorbește la nivel social și cultural. Exemplul nostru merge direct pentru inima ta aici.

Tinder

Tinder a devenit foarte popular astăzi datorită satisfacerii și abordării moderne a nivelului 3 din ierarhia priorităților.

Chiar motto-ul lor este : ''Meet interesting people nearby'' .

Ei au făcut acesta nevoie ușor de realizat în societatea contemporană digitalizată. Este o soluție la îndemână oricui și foarte bine integrată în era digitală unde oricine are un smartphone. Este grozav !

Datorită dorinței de realizare al acestui nivel al indivizilor, priviți cum landing page-ul celor de la Tinder, este simplu și eficient în acelas timp !

 

4.Stimă

La acest nivel întâlnim nevoia umană de recunoaștere, stimă de sine, individualizare: senzația de succes când realizezi că oferi ceva de valoare, momentele acelea când simți că tu ai contribuit la ceva măreț, stimă pe care o primești de la alții, aprobarea și recunoașterea valorii și competențelor tale. Aici mai pot intra nevoia de a deține controlul, de a fi important, sau chiar prestigiul și faima.

Bombfell

Nevoile de bază sunt îndeplinite în momentul în care vorbești despre stimă de sine, astfel încât la acest nivel al piramidei lui Maslow, se vorbește și despre acele lucruri frumoase cum ar fi îmbrăcămintea spre exemplu. Cei de la Bombfell ajută oamenii din acest nivel al piramidei în dorința lor de a arăta bine și a le pune in valoare prestigiul cu ajutorul acestui landing page atât de modern și simplu de utilizat.

Chiar motto-ul lor este : The simplest way to get great clothing, picked for you by a stylist.''

5.Autorealizarea

Nivelul numărul 5 din piramida priorităților a lui Maslow este cel al Autorealizării. Aici sunt incluse : realizarea scopurilor și al vocației, împlinirea visurilor și obiectivelor propuse, conștientizarea rolului și rostului nostru în univers, meditație, realizarea potențialului maxim uman, crearea și împlinirea destinului său înalt, unirea cu sinele nostru autentic sau uniunea cu divinitatea din noi. Un produs realist nu poate vinde autorealizarea. Cu toate acestea, există servicii și produse care ne oferă cu siguranță sentimentul că putem ajunge acolo. Acesta este cel mai înalt și profund nivel al unui individ, iar produsele și serviciile vândute la acest nivel  tind să aibă prețurile cele mai mari.

Xinalani Retreat

Cu toate că nu sunt de acord cu marketing-ul la acest nivel, acesta este un exemplu de landing page care atrage anual oamenii care doresc să dezvolte acest ultim nivel al piramidei priorităților a lui Maslow. Cei de la Xinalani Retreat fac o treabă excelentă când abordează aceast nivel, oferind servicii de calitate celor care doresc să evolueze și să se dezvolte la un nivel mai înalt de conștiință. Serviciile lor oferă ședințe de yoga, călătorii, relaxare și de tot ce au nevoie clienții lor pentru a simți exact siguranță că dezvoltă acest nivel al piramidei.

Vreau să precizez că există o conexiune profundă între aceste 5 trepte.

Atât timp cât nu ți-ai satisfăcut nevoile treptelor inferioare unu și doi, din clasamentul lui Maslow, nu vei fi capabil să accezi la nivelul motivațional dat de treptele superioare trei, patru și cinci. Pentru a satisface nevoile sociale, stimă și autorealizarea, este nevoie mai întâi de satisfacerea nevoilor de bază, și de siguranță. În mod normal, nevoile nivelelor trei, patru și cinci vor aștepta până ce nevoile treptelor inferioare vor fi satisfăcute, nefiind conștientizate de individ până la treaptă potrivită împlinirii nivelului personal. E și normal să nu îți ardă de viața socială, prestigiu, și dezvoltare personală a sinelui dacă nu ai un acoperiș asupra capului, ce mânca, sau nu ai parte de o relație armonioasă.

Exercițiu practic :

Cum să aplic practic piramida priorităților lui Maslow în landing page-ul meu?

După cum poți vedea, înțelegând mai profund nevoile personale ale motivației umane, de acum ai informațiile cheie pentru a ști cum să vorbești cu publicul tău țintă. Te întrebi chiar acum cum poți aplica și tu  aceste chei în următoarea ta campanie ?

Citește mai departe :

  • 1

    Identifică nivelul piramidei către care vrei să lansezi landing page-ul cu serviciile sau oferta ta.

    O regulă generală spune: cu cât oferta are un nivel mai mic în piramidă, cu atât este mai ușor să vinzi. În cazul nevoilor primare de la bază, ele trebuie tratate ca necesități. De exemplu, cei de la Plated, îmi satisfac nevoia mea de bază, mâncarea într-un mod simplu dar sofisticat și modern.

  • 2

    Crează un opt-in page care satisface o nevoie mai mică din piramida nevoilor a lui Maslow.

    Este aproape întotdeauna mai ușor să începi o conversație cu cineva la un nivel mai scăzut al piramidei, deoarece problemele care există acolo tind să fie mai ușor de rezolvat. Ai în prezent o ofertă care rezolvă problemele nivelelor inferioare care să creeze încredere, înainte de a crea o ofertă pentru nivelele superioare ?   Dacă nu, crează o ofertă mică pentru una din problemele cu care se confruntă clienții tăi din nișa ta pe un anumit nivel. Încearcă să vi cu o soluție rapidă care i-ar putea ajuta să treacă la un nivel superior și vei descoperii impactul.

  • 3

    Crează un -MVP (minimum viable page)

    O ofertă mare, are nevoie de o modalitate de testare foarte bună înainte de a fi lansată. De aceea ai nevoie de un landing page imaculat, care se adresează direct la starea emoțională a clientului ideal. Crează mai multe variante de pagini care abordează o singură problemă/soluție, până te asiguri că publicul obține exact ceea ce are nevoie.   De reținut este faptul că trebuie să măsori și să observi datele de conversie și să folosești pentru oferta cea mare , pagina care a convertit cel mai bine, deoarece înseamnă că a răspuns cel mai bine nevoilor clienților tăi !

Întrebare : Tu ce probleme întâmpini în crearea de landing page-uri când vine vorba de a le ierarhiza în piramidă nevoilor ? Lasă un comentariu mai jos , voi fi bucuros să îți răspund !

 

Contribuie cu un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *